GXLab

WORKS

Digital Human
Project Vincent

Realistic with a real-time engine

 

 Introduce digital human

"Project Vincent" by GIANTSTEP
 
GIANTSTEP has been worked on this project with the aim of creating a digital human as being realistic with a real-time engine. As a result, we have created digital human "Vincent", which is able to move bodily in real time and has ultra-realistic techniques, made by Unreal Engine.
 
"Vincent” which is made in a way to be similar as real human including emotional expression, hairs and skins is now developing to communicate with people by grafting AI. This can be useful in a variety of ways for creating contents and videos that move and respond in real time on various devices.
 
"Project Vincent" shows an equivalent quality as an existing time-consuming rendering method, and even be able to close-up for realistic expression. Moreover, it has been reached a high technological advance moving in real time with Unreal Engine.
 
"Project Vincent" is a new paradigm to open up the bright future outlook of digital human being.
GIANTSTEP의 디지털 휴먼
‘PROJECT VINCENT’를 공개합니다.

GIANTSTEP은 실사에 가까운 수준의 디지털 휴먼을 리얼타임 엔진으로 만드는 것을 목표로 진행해왔습니다. 그 결과로 언리얼 엔진에서 실시간으로 움직이며 극 사실적 기법으로 제작된 디지털 휴먼을 완성하게 되었습니다. 표정을 통한 감정표현, 헤어, 피부, 몸 전체를 실사에 가깝게 만든 ‘빈센트’는 AI를 접목시켜 사람과 대화가 가능하게 개발 중이며, 각종 영상 컨텐츠 및 다양한 디바이스에서 실시간으로 움직이고 반응하는 콘텐츠 제작에 다양하게 활용 가능합니다. ‘PROJECT VINCENT’는 많은 시간이 걸리는 기존의 렌더링 방식과 대등한 퀄리티로 제작 되었고, 사실적인 표현을 위한 클로즈업까지 가능하며, 심지어 언리얼 엔진에서 실시간으로 움직이는 높은 기술적 진보를 이뤄냈습니다.

‘PROJECT VINCENT’는 디지털 휴먼의 밝은 미래를 열어갈 새로운 패러다임이 될 것입니다.